چیدمان اتاق خواب

۱۵ دی ۱۳۹۷ / سبک زندگی

اتاق خواب شما محلی برای آرامش و آسایش است و فضایی گرم و دلنشین برای استراحت کردن و رهایی از خستگی ها و فشار ها و استرس های روزمره ی زندگی شهری است. پس استفاده از چیدمان مناسب و دلنشین و انتخاب رنگ و تم مناسب برای اتاق خواب یک ضرورت جدی در دکوراسیون اتاق خواب است. در این مطلب قصد داریم که یک سری نکات برای بهینه کردن چیدمان اتاق خواب و رساندن آن به حد ایده آل به شما ارائه کنیم:

  1. از رنگ های ملایم برای اتاق خواب خود استفاده کنید. به جای استفاده از رنگ های تند و خشن، از رنگ های آبی ملایم، بنفش کم رنگ و سبز و همچنین رنگ های خنثی که حس آرامش و سکون را برای شما القا می کنند برای اتاق خواب خود استفاده کنید.
  2. سقف اتاق خواب شما، دیوار پنجم آن به حساب می آید. زیرا در هنگام استراحت چشمتان آن را می بیند. لذا بهتر است از یک سری الگو های بسیار کم رنگ در سقف استفاده کنید یا آن را با کاغذ دیواری های خیلی ملایم و کمرنگ بپوشانید. همچنین استفاده از رنگ دیوار برای سقف با درجه ی خیلی کمتر و کم رنگ تر، پیشنهاد بسیار مناسبی است، زیرا حس کوتاه بودن سقف اتاق را به شما القا کرده و باعث به وجود آمدن آرامش بیشتر هنگام استراحت می گردد.
  3. چیدمان اتاق خواب باید ساده و ظریف باشد و تا موجب آرامش بیشتر گردد. فضای کافی بین تخت خود و سایر وسایل اتاق خواب را رعایت کنید. حتی الامکان از کمترین وسایل ممکن و به دور از شلوغی استفاده کنید تا فضایی مینیمال و ساده برای اتاق خواب به وجود آید.
  4. اگر اتاق خواب شما کوچک است، در تهیه لوازم آن دقت بیشتری کنید. از خریدن وسایل بزرگ و حجیم و تخت های بزرگ و عریض برای این نوع اتاق خواب ها خودداری کنید.
  5. افزودن وسایل نگهدارنده مانند کمد و کشو به ساده تر شدن اتاق خواب شما کمک می کند. زیرا می توانید وسایل اضافی خود را درون آن ها قرار دهید و فضای اتاق خواب را ساده و آرام جلوه دهید.
  6. سعی کنید وسایل الکترونیکی مانند موبایل، کامپیوتر، لب تاپ و تلویزیون خود را از اتاق خواب خارج کنید.
  7. از چیدمان هتل ها برای اتاق های کوچک ایده بگیرید. زیرا معمولا اتاق های هتل کوچک هستند و در آن ها سعی شده است که حداقل وسایل در بهترین جای ممکن قرار بگیرند.