چند عادت مفید که در سال جدید می توانید شروع کنید

۲۹ بهمن ۱۳۹۷ / سبک زندگی

بر اساس یک تحقیق توسط ژورنال اروپایی روانشناسی اجتماعی، 66 روز زمان می برد تا به یک کار خاص عادت کنید. پس بهتر است که از امروز این عادات خوب را شروع کنید و آن ها را در سال جدید ادامه دهید تا از فواید آن بهره مند شوید. این عادات به بهتر شدن زندگی شما و سالم تر زندگی کردن شما کمک شایانی می کند.

شب ها پرده های خانه را باز بگذارید
این کار باعث می شود که صبح ها زودتر طلوع خورشید را احساس کنید و زودتر و طبیعی تر از خواب بیدار شوید.
علت مفید بودن: تابش نور خورشید به بدن انسان در هنگامی که خواب است، باعث توقف تولید ماده ی ملاتونین می شود و در عوض باعث شروع تولید آدرنالین در بدن می شود. و این به آن معنا است که بدن شما قبل از آنکه آلارم شما به صدا در آید، به حالت نیمه بیدار درآمده است و شما راحت تر از خواب بیدار می شوید.

تخت خواب خود را مرتب کنید
مرتب کردن تخت در صبح، حتی با مرتب کردن پتو و یا تنظیم بالش به تنهایی، باعث ایجاد انگیزه در آن روز برای شما می شود و یک ذهنیت سازنده در شما القا می کند.
علت مفید بودن: مرتب کردن تخت خواب در صبح، یک عادت پایه و بنیادی است. به این معنی که انجام این کار با ایجاد انگیزه ی صبحگاهی در شما منجر به کار های مفید بعدی مانند ورزش صبحگاهی و خوردن یک صبحانه ی مفید می شود. با انجام این کار و تبدیل شدن آن به یک عادت، انجام کار های مفید صبحگاهی بعدی برای شما بسیار ساده تر می شود.

صبحانه ی پروتئین دار بخورید
اگر به دنبال کاهش وزن هستید، خوردن پروتئین در صبح به شما کمک زیادی می کند. به عنوان مثال املت می تواند یک صبحانه ی مناسب باشد که حاوی پروتئین است.
علت مفید بودن: تحقیقاتی توسط دانشگاه میزوری نشان داده است که شروع روز با خوردن پروتئین، باعث تاثیر در هورمون های گوارشی می شود و از میزان میل به غذا در طی روز و مخصوصا در شب می کاهد.

بیشتر آب بنوشید
اکثر افراد در طی روز به مشکل کم آبی در بدن خود بر می خورند. پیشنهاد می شود که در روز مقدار 8 لیوان آب بنوشید. تحقیقات دیگری نشان داده است که خوردن مقادیر کم آب در اوقات مختلف روز حتی هنگامی که احساس تشنگی نمی کنید بسیار اهمیت دارد. البته می توانید با اضافه کردن میوه جات مانند لیمو و یا توت فرنگی، آن را مفید تر و سودمند تر کنید.
علت مفید بودن: سیراب بودن در طی روز باعث تاثیر بر روی بدن و ذهن شما می شود. این کار باعث افزایش انرژی، کاهش فشار خون، پوست پاک تر و حس و حال بهتر در شما می شود.

هر روز مقداری تمیز کاری انجام دهید!
این عادت که هر روز به طور متوسط 20 دقیقه را به تمیز کردن وسایل خود بپردازید، باعث می شود که در پایان هفته از بار سنگین این کار کاسته شود و بتوانید آخر هفته را به استراحت و تفریحات خود بپردازید.
علت مفید بودن: تمیز کردن قسمت های کوچکی از خانه در هر روز باعث می شود که هیچوقت در خانه احساس کثیف بودن به شما دست ندهد و در آخر هفته از کثیف بودن خانه و صرف زمان زیاد برای تمیز کردن آن و استرس و اضطراب بپرهیزید.